Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj leteckých navigačních služeb pro koncept jednotného evropského nebe
Sahrai, Daniel ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi a metodami poskytovanými leteckými navigačními službami. Cílem práce bylo vytvořit průřez historií vývoje takových technologii a metod a představit nové a vyvíjené technologie a metody koncipované pro evropský vzdušný prostor. Výsledkem je přehled sloužící jako studijní materiál pro pochopení problémů týkajících se nedostatečné kapacity vzdušného prostoru a k pochopení směrů, kterými se EUROCONTROL ubírá.
Opatření EU v oblasti letecké dopravy usnadňující volný pohyb osob, zboží a služeb - Jednotné evropské nebe
Pysk, Vladimír ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je věnována projektu Evropské komise známému pod označením jednotné evropské nebe, který si klade za cíl reorganizaci současného uspořádání evropského vzdušného prostoru pro účely efektivnějšího poskytování letových navigačních služeb. V úvodních kapitolách si autor klade za cíl představit čtenáři významné mezinárodní organizace na poli civilního letectví, uvést jej v obecné rovině do problematiky poskytování letových navigačních služeb, nevyjímaje situace, kdy jsou tyto služby poskytovány přes hranice jednotlivých států. Po tomto obecném výkladu práce pozvolna přechází k vlastnímu projektu jednotného evropského nebe. Pozornost je zaměřena na stav evropského vzdušného prostoru před zahájením iniciativy, jakož i přípravným pracím, které vyústily v přijetí první vlny legislativních opatření. Následuje kapitola, jejímž obsahem je pojednání o základním právním rámci jednotného evropského nebe ve znění změn zavedených s přijetím druhé vlny legislativních opatření. Stěžejní část práce tvoří kapitola zabývající se procesem implementace projektu. V jejím rámci je pozornost mimo jiné věnována vnitrostátním dozorovým orgánům, systému certifikace poskytovatelů letových navigačních služeb, konceptu rozdělení evropského nebe do funkčních bloků vzdušného prostoru a vojenským, sociálním a...
Vývoj leteckých navigačních služeb pro koncept jednotného evropského nebe
Sahrai, Daniel ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi a metodami poskytovanými leteckými navigačními službami. Cílem práce bylo vytvořit průřez historií vývoje takových technologii a metod a představit nové a vyvíjené technologie a metody koncipované pro evropský vzdušný prostor. Výsledkem je přehled sloužící jako studijní materiál pro pochopení problémů týkajících se nedostatečné kapacity vzdušného prostoru a k pochopení směrů, kterými se EUROCONTROL ubírá.
Dopravní politika EU: Studie k řešení konfliktů na příkladu SESAR
Poslušná, Kristýna ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Tato práce analyzuje proces vyjednávání u příležitosti předsednictví ČR v roce 2009 na příkladu SESAR: Hlavní plán uspořádání letového provozu. Ve zkratce také popisuje teoretické pozadí práce: leteckou dopravu, řízení letového provozu a dopravní politiku Evropské unie.
Civilní letectví v EU a ČR z pohledu unijního práva
Čech, Martin ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent)
142 Abstrakt Tato diplomová práce je věnována civilnímu letectví v Evropě a specificky právní úpravě poskytování letových navigačních služeb a uspořádání letového provozu. Cílem práce je analyzovat vývoj legislativní reformy letových navigačních služeb a systému uspořádání letového provozu v Evropě se zaměřením na vliv unijního práva prostřednictvím iniciativy Jednotného evropského nebe, rozebrat hlavní prvky modernizačního úsilí a poukázat na proměny postavení a vztahů zúčastněných stran v důsledku nového právního a institucionálního rámce. První kapitola představuje princip státní suverenity nad vzdušným prostorem, jenž tvoří základ leteckého práva. Druhá kapitola se věnuje letovým navigačním službám a právní úpravě jejich poskytování podle Úmluvy o mezinárodním civilním letectví. Následující kapitola uvádí přehled hlavních organizací zúčastněných na civilním letectví se zaměřením na ICAO, EUROCONTROL a Evropskou unii, její postavení, systematiku práva Evropské unie a na Evropskou agenturu pro bezpečnost letectví. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na společnou dopravní politiku EU v oblasti letecké dopravy, postupnou liberalizaci letecké dopravy, včetně jejích důsledků, a aktuální směry politiky EU v oblasti letectví. Pátá kapitola tvoří stěžejní část práce, rozebírá do detailu jednotlivé balíčky opatření...
Opatření EU v oblasti letecké dopravy usnadňující volný pohyb osob, zboží a služeb - Jednotné evropské nebe
Pysk, Vladimír ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je věnována projektu Evropské komise známému pod označením jednotné evropské nebe, který si klade za cíl reorganizaci současného uspořádání evropského vzdušného prostoru pro účely efektivnějšího poskytování letových navigačních služeb. V úvodních kapitolách si autor klade za cíl představit čtenáři významné mezinárodní organizace na poli civilního letectví, uvést jej v obecné rovině do problematiky poskytování letových navigačních služeb, nevyjímaje situace, kdy jsou tyto služby poskytovány přes hranice jednotlivých států. Po tomto obecném výkladu práce pozvolna přechází k vlastnímu projektu jednotného evropského nebe. Pozornost je zaměřena na stav evropského vzdušného prostoru před zahájením iniciativy, jakož i přípravným pracím, které vyústily v přijetí první vlny legislativních opatření. Následuje kapitola, jejímž obsahem je pojednání o základním právním rámci jednotného evropského nebe ve znění změn zavedených s přijetím druhé vlny legislativních opatření. Stěžejní část práce tvoří kapitola zabývající se procesem implementace projektu. V jejím rámci je pozornost mimo jiné věnována vnitrostátním dozorovým orgánům, systému certifikace poskytovatelů letových navigačních služeb, konceptu rozdělení evropského nebe do funkčních bloků vzdušného prostoru a vojenským, sociálním a...
Demokratický deficit EU: možnosti vývoje
Tomášová, Tereza ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Weiss, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Demokratický deficit EU: možnosti vývoje" pojednává o demokracii a demokratické legitimitě Evropské unie. Představuje především pojem demokratického deficitu EU, což je mnohoznačný termín, zpravidla však označuje nedostatek demokracie- především nedostatek účasti lidu na řízení společnosti či nedostatek demokratické legitimity evropských institucí a jejich rozhodování. Cílem mojí práce bylo dle předložených hypotéz zjistit, co způsobuje demokratický deficit EU, zda se jedná o závažný problém, který by se měl řešit na evropské úrovni a pokud ano, jaké jsou možnosti jeho minimalizace či dalšího vývoje. Abych prozkoumala toto téma blíže, tak se v úvodu zabývám teorií demokratické legitimity, kterou rozděluji na "input a output". V úvodu jsem také představila metodologické ukotvení své práce a současnou debatu k tématu demokratického deficitu v nejvýznamnějších periodikách, které se zabývají EU a think tancích. Ve druhé části se věnuji historii demokratického deficitu a jeho různým definicím dále navazuji s představením svých dvou hypotéz, které se zabývají tím, zda je nebo není demokratický deficit v EU problémem. Ve třetí části je testuji na projektu Jednotné evropské nebe, který má za cíl reformovat současnou podobu poskytování letových provozních služeb v evropském prostředí....
Dopravní politika a doprava v EU
Madurová, Helena ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dopravy, společnou dopravní politiku Evropské unie a v neposlední řadě také na rozvoj dopravy a transevropských dopravních sítí. Pozornost je částečně věnována také posouzení stavu dopravního sektoru v členských státech.
Jednotné evropské nebe
Smejkal, Petr ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Tunkrová, Věra (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat integraci vzdušného prostoru Evropské unie, která je nezbytně nutná k zachování plynulého, bezpečného a efektivního provozu nad Evropou. Počet letadel nad Evropou rok od roku roste, a proto je zapotřebí k tomu uzpůsobit i vzdušný prostor, který v nynější podobě není schopný trvale udržitelného rozvoje. Evropská unie již několik let vyvíjí projekt Jednotného evropského nebe po vzoru již úspěšně integrovaného vzdušného prostoru nad Německem, Belgií, Lucemburkem a Nizozemím. Právě tento projekt a jednotlivé funkční celky budou středobodem této práce.
Jednotné evropské nebe
Doležal, Ladislav ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Toltési, Štefan (oponent)
Tato práce analyzuje program Jednotné evropské nebe, který má za cíl reorganizaci vzdušného prostoru a efektivnější poskytování navigačních a letových sluţeb v Evropě. Rozebírá stav implementace jednotlivých funkčních bloků vzdušného prostoru a popisuje Maastricht Upper Area Control, coţ je středisko řízení letového prostoru zahrnující čtyři státy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.